"הגר"מ מזוז מודע לבעיה של ישי בסקרים" • האזינו

    אסתי פלד 1 Comment on "הגר"מ מזוז מודע לבעיה של ישי בסקרים" • האזינו
    8:46
    07.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on "החמאס הסכים לעסקה; אבל מה הבטיחו להם בתמורה"?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (חמישי) ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' חשף ניסים אלקסלסי, מקורבו של רבה של ירושלים הראשל"צ הגר"ש עמאר כי "כבר לפני כחודש וחצי פנה אריה דרעי להרב עמאר במטרה לשיתוף פעולה לקראת מערכת הבחירות הנוכחית", לדבריו, "גם אם אלי ישי פגוע, הרי שעליו לפרוש מהריצה הנפרדת שלו, וכי לא יתכן שהוא יפוצץ את כל הבית בגלל סיבות אישיות".

    על המצב הקשה של ישי בסקרים אמר אלקסלסי למגיש המהדורה אבי מימרן, כי "גם הרב מזוז בעצמו מודע לבעייה של ישי בסקרים", והוסיף, כי "הרב עמאר פועל לעשות שלום. ואם הרב מזוז ישתכנע שמפלגת ישי מסכנת את גוש הימין הרי שהוא יקבל החלטה מחודשת".

    לשאלה, למי הוא יצביע בבחירות הקרובות, ענה אלקסלסי: "אני אצביע ש"ס זו המפלגה של מרן".

    האזינו לראיון המלא:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כדאי לכם לקרוא בסבלנות ותשפטו אתם: המכתב (ראו צילום מצורף) נשלח על ידי הרב שמואל אליהו לפרסום בתאריך א' כסליו תשס"ד. והימים הם ימי שנת כהונתו החמישית של ישי בראשות ש"ס, בלי צילו המאיים של אף אחד.

      מדובר בתשובה לשאלה של פלוני שביקש לדעת את דעתו של כבוד הרב מצפת על התבטאויותיו של מרן הגר"ע נגד הציבור הדתי לאומי. הרב ענה מה שענה. להלן השו"ת בין השניים בהשמטות שאינן רלוונטיות לנושא או שלא ניתן לפרסם אותן באכסניה חרדית.

      שלום לכבוד הרב

      וודאי שמעת את ההתבטאויות האחרונות של הרב עובדיה יוסף שליט"א כנגד הציבור הדתי לאומי בדרשתו האחרונה ועוד בנושא ה'תשובה' אמר הרב: 'אלה המפד"ל כופרים אפיקורסים… הכופרים בכל התורה כולה… מדין תורה מצווה להרוג כופרים ואפיקורסים". עד כאן.

      שאלתי היא לאור התבטאויות חמורות אלו, האם השתיקה וחוסר התגובה, היא התגובה הנכונה היות ומדובר בגדול בתורה ועלינו להרכין ראש ולספוג עוד ועוד התבטאויות מעין אלה ללא תגובה, האם אין כאן מצב של "לא תגורו מפני איש" ובהיעדר שום תגובה המצב רק מחמיר ומחריף וההתבטאויות רק מחמירות עד למצב בלתי נסבל!

      האם ניתן להביע את מחאתנו וכאבנו ביחס לנאמר, או שתגובה כלשהי עלולה לגרום לפגיעה בגדול בתורה ויש להימנע ממנה בכל מחיר…

      נודה לכבוד הרב על תשובתו.

      והנה התשובה:

      ראה, אני מתקומם כמוך מדבריו הנוראיים, אבל אסור לדבר מתוך כעס וריתחא. ולכן אני כותב את דברי בעדינות המקסימאלית. כל זאת על מנת לא לעורר מהומות.

      עוד אומר לך שזאת לא הפעם הראשונה שהוא אומר את הדברים מעין אלו על הציבור הזה. אבל חודש אלול הוא לא הזמן להתכתש עם החסידים שלו שיש בהם כמה אנשים אלימים במיוחד (לא כולם ח"ו).
      בכל מקרה דעותיי הן לא שונות מדעותיך. להערכתי גם דעותיו של אלי ישי לא שונות הרבה מדעותיי רק שהוא לא יכול לומר אותן – אולי רק למקורבים ביותר.

      אחדש לך ואומר שלדעתי גם הרב עובדיה עצמו הרבה פעמים כועס על עצמו על הדיבורים שלו שגרמו חילול השם נורא. אבל למילים יש תכונה מוזרה – קשה להחזיר אותם לפה אחרי שהם יצאו.

      בקיצור – חוסר התגובה הפומבית שלנו נובע אולי מפחד ואולי מחודש אלול. ואולי הייתי צריך לשתוק ולא לענות כלל. אבל המילים שהוא אמר הן חריפות במיוחד ומאוד מאוד לא נכונות ואם אסור לשתוק על בזיון תלמיד חכם, כ"ש שאסור לשתוק על בזיון של ציבור גדול שיש בו תלמידי חכמים גדולים.

      דע לך, אין לפחד מהקללות הללו כי "קללת חינם לא תבוא"! אבל אנחנו צריכים לדעת שהרב הזה הוא לא הרב שלנו!

      אומר לך מה אני עושה. מאז הסכם אוסלו הארור ומאז שנהרגו כמה מחברי הטובים וילדיהם – אני לא מחזיק בביתי שום סידור שלו ושום ספר מספריו. לא מחרים אותו – אבל פשוט לא מסוגל. אתה יכול לעשות כמוני. וזה הרבה יותר טוב מלריב איתו ולהתלהם עם חסידיו.

      (הערת מערכת כלי התקשורת בו התפרסמו הדברים:) התשובה התקבלה מהרב שמואל אליהו בתאריך א' כסליו תשס"ד.